FANDOM

Lajla Insaf, královským jménem Lajla Baalbecká, arabsky ليلى إنصاف Layla Insaaf, persky لیلا انصاف Lyla Ainsaf (* rok 2004 v Aarsalu, Libaponsko) je od roku 2016 libanonskou královnou v rámci monarchistické federace Libaponsko. V červnu 2016 se stala partnerkou libanonského krále Shakala I. Sidónského, který ji v srpnu 2016 prohlásil libanonskou královnou. Lajla se hlásí podle vzoru svého otce k ší'itskému islámu.

ŽivotEditovat

Lajla se narodila ve městě Aarsal nacházející se v pohoří Antilibanon asi 120 kilometrů východně od Bejrútu libanonské matce Youmně a perskému otci Zakariovi. V Aarsalu však nikdy nežila. Asi týden po narození se rodiče s Lajlou přesunuli do starobylého města Baalbek, ležící v údolí Bikáa v Libanonu. Byla vychovávána v ší'itské islámské rodině, a proto je i ona sama ší'itka. V roce 2006 při bombardování Libanonu odletěla s matkou do Íránu, zatímco otec zůstal v Libanonu. Po návratu zpět do Libanonu v roce 2007 se s otcem sešla opět v domovském Baalbeku. V roce 2010 se společně s rodiči přestěhovala do íránského Isfahánu a v roce 2015 se přestěhovala zpět do Libanonu.

V roce 2015 se společně s rodinou přestěhovala do Bejrútu, kde se poznala s libanonským králem Shakalem. V červnu 2016 se stala jeho partnerkou. Lajlin otec Zakaria dlouho protestoval proti vztahu Lajly se Shakalem, a to hlavně kvůli náboženství. Shakal je svým vyznáním Bahá'í. Toto náboženství je v Íránu, Zakariovy rodné zemi, zakazováno a trestáno. Nakonec však Lajlin a Shakalův vztah přijal.

Královská činnost Editovat

Lajla se libanonskou královnou stala 2. srpna 2016. Zastává humanitární pomoc v jižním a východním Libanonu a humanitárně pomáhá Syrské vládě. Zastává též názor, stejně jako král Shakal, že Libaponsko nemá udržovat diplomatické styky s Libanonem. V ší'itském světě je kritizována za podporu vyhoštění Hizballáhu.

Kritika ze strany Íránu Editovat

Íránská vláda otevřeně kritizuje královnu Lajlu za její nesprávné chování v rámci ší'itských pravidel. Byla zkritizována íránským nejvyšším vůdcem Sajjidem Ali Chameneím za podporu vyhnání Hizballáhu z Libanonu. V lednu 2017 byl Lajle odepřen přístup do jejího sídla v íránském Isfahánu. Je též kritizována za vztah s libanonským bahaistickým králem Shakalem.