FANDOM

Levice (arabsky اليسار al-Yasar), celým oficiálním názvem Libaponská nacionalistická strana jednotného národa - Ghanamová (arabsky حزب القومية الأمة الموحدة لبنانبان - غانام - Hizb al-Qawmiat al-Ummat al-Muahadat Lubnabán - Ghanam) byla stranická frakce Libaponské jednotné strany, která se snažila prosadit antikapitalistické a socialistické myšlení a ideologie ve straně i ve vládě. Tato frakce měla asi 12 tisíc členů, měla své zástupce ve všech komorách parlamentu i ve vládě. Tvořila téměř 12% všech členů Libaponské jednotné strany.

Levici vytvořila významná levicová libanonská politička Basima Ghanamová, která mezi lety 1989 až 1999 vedla Stranu demokratického socialismu uvnitř Národního bloku Libanonu. Po rozpadu Národního bloku vstoupila Ghanamová do Libaponské jednotné strany, kde vytvořila levicovou frakci. 24. listopadu 2017 vyvrcholily spory mezi frakcí a zbytkem strany. Několik původních členů Levice, kteří byli z Libaponské jednotné strany vyloučeni, vytvořilo novou Stranu demokratického socialismu, se kterou se právě Levice sloučila.