FANDOM

Naoto Kunai (18. listopadu 1970 - Durrës, Albánie) je libaponský politik albánského původu, předseda opozice a Republikánské opoziční strany.

V roce 2009 převzal předsednictví Republikánské opoziční strany, tehdejší civilizovanou alianci ilegalizovaných opozičních stran v Libaponsku snažící se o svou vlastní nápravu a opětovnou legalizaci. Kunai však tuto organizaci radikalizoval. Během nepokojů v roce 2011 podporoval Apety, po jejich pádu vytvořil opozici a opoziční síly.

Biografie Editovat

Naoto Kunai je původem Albánec. Narodil se v albánském městě Drač, ale s rodiči ve svých pěti letech emigroval do Japonska. Společně s rodiči též získal japonské občanské a japonské jméno. Poté, co v Japonsku odmaturoval se vrátil zpět do Albánie, kde vystudoval Tiranskou univerzitu. Po promoci se však vrátil opět zpět do Japonska, které bylo již součástí Libaponska. Stal se členem Republikánské strany a v letech 1997 až 2005 byl poslancem ve Federálním senátu. V roce 2005 byla však Republikánská strana ilegalizována, jelikož během své existence spáchala útoky na nevinné občany a měla propozice k tomu transformovat se v teroristickou organizaci. Kunai bojoval proti ilegalizaci, avšak většina členů strany hlasovalo pro odchod do opozice a snahu o nápravu. Kunai se i se stranou stal členem Republikánské opoziční strany, aliance ilegalizovaných stran.

Kunai byl v roce 2009 zvolen předsedou Republikánské opoziční strany, Postupně celou alianci radikalizoval. Při vzniku Apetovských armád společně se stranou podporoval Apety. Po rozpadu Apetovských armád a odchodu Apetů do exilu odešla většina příznivců právě k Republikánské opoziční straně, kde vytvořila ozbrojené křídlo. Kunai se svými milicemi dobyl Hirošimu a vyhlásil vznik opozice. V Libaponsku však vypukla vlna protestů Nafura, která později eskalovala až v odstoupení ministra obrany. Následující ministr obrany však Kunaie i s opozicí vytlačil do Nigérie, kde v současnosti sídlí společně s opozicí.